Dlaczego tylko siedem?!

P1140705 (Copy)

Czasem studenci są niezadowoleni ze swoich ocen.

Zasadniczo nie ma różnicy między Polską a Chinami jeżeli chodzi o to kto obarczany jest winą za nie dość dobre oceny. I tu i tu większość studentów uważa że to Oni się nie przyłożyli wystarczająco do nauki co zaowocowało taką a nie inną oceną.

P1140708 (Copy)

Jest jednak pewna mniejszość która za skarby świata nie potrafi zrozumieć dlaczego to właśnie Oni dostali taką niską ocenę! W Chinach są to w większości dziewczyny.

Z reguły także te które najpierw powiedzą you’re so handsome!

P1140711 (Copy)

Dzisiaj po zakończeniu sprawdzianów w jednej z klas usłyszałem pytanie od jednej ze studentek:
– Dlaczego tylko siedem?
Spojrzałem na Nią z niedowierzaniem. Takim prawdziwym, przenikającym kultury, takim który każdy zrozumie. Gdybym miał trochę gorszą kontrolę nad sobą pacnąłbym się w czoło i spojrzał w stylu no coś Ty kobieto powiedziała, weź się opamiętaj. (Nie)stety jestem nauczycielem od tylu lat że w sali biorą górę inne nawyki.

P1140713 (Copy)

– Poradziłaś sobie bardzo dobrze z dwoma pierwszymi zadaniami. Bardzo ładnie przeczytałaś zdania, przedstawiłaś się, opowiedziałaś o sobie i jestem z tego bardzo zadowolony bo pokazałaś że tę część masz opanowaną. Natomiast gdy poprosiłem o podanie lokalizacji budynku pomyliłaś strukturę zdania. Zamiast powiedzieć A is next to B, powiedziałaś A B next to, czyli skopiowałaś strukturę z chińskiego, więc tej części nie opanowałaś. I tak dałem Ci za to część punktów bo znałaś słowo next to. Zadanie czwarte zrobiła za Ciebie ta oto koleżanka, która teraz Ci to wszystko tłumaczy, a która nawet nie jest studentką tej grupy i której nie powinienem tu wpuścić. Mimo to i tak dostałaś za to część punktów bo może jednak coś z tego zapamiętasz.

P1140713 (Copy)

A z ust studentki słychać było tylko 什么意思? Czyli o co chodzi?
– No i między innymi za to nie powinnaś dostać tych siedmiu punktów, ale jestem bardzo miły dzisiaj i wierzę że się podciągniesz.

Po czym odeszła naburmuszona.

P1140717 (Copy)

Jestem wyrozumiały, nawet bardzo, ale do tego stopnia na głowę wejść sobie nie dam. Nie tutaj.

Przy okazji, jestem bardzo zadowolony z tego jak Jej odpowiedziałem bo zrobiłem to wręcz książkowo. Najpierw wytłumaczyłem z czym sobie poradziła i pochwaliłem Ją za to, a potem powiedziałem co zrobiła źle i mogłaby poprawić. Gdyby była na innym poziomie mógłbym podsunąć Jej poprawną odpowiedź zadając pytanie z nią, ale tuta obawiałem się że tego nie zrozumie.

P1140725 (Copy)

Jedna myśl w temacie “Dlaczego tylko siedem?!”

  1. będąc studentka, wiem , ze nauczyciela/ wykładowcy niestety z zasady się nie szanuje (oczywiście ogromne uogólnienie, jak wszędzie są wyjątki). różnica polega tylko na tym, że tych wyrozumiałych próbuje się wykorzystać, a tych anty-studenckich wyzwać. smutne jest to, ze uczniowie wyżywają się na kimś kto ma im pomóc w lepszym życiu zwiększając ich wiedzę, ale to wina systemu, gdzie nauka jest przekazywana w nieciekawy sposób i traktowana jako przymus , czasem kara. zawsze jako jakieś obciążenie. trudno być nauczycielem przy takim podejściu. ponoć dzieci uczone w domu lub w prywatnych szkołach w małych grupach , kierunkowane na jedną dziedzinę , gdzie od zawsze wiedza przekazywana jest wraz z codziennością (przez co pokazywana jest jej użyteczność ) chętniej do tego podchodzą i osiągają lepsze wyniki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.